Av Linda - 12 juni 2008 22:40

Tova ville bli fin i håret imorgon på skolavslutningen så jag fick fläta hennes hår ikväll. Imorgon tar vi bort flätorna så det blir krusigt men jag tycker hon var rätt söt med flätor också faktiskt :-)

Av Linda - 12 juni 2008 14:05

Grattis min älskade lille knoddas, ja så kallade jag han när han var bebis ;-). Han var som en liten knodd, rund och go.

Han fick öppna ett paket imorse för vi hade bråttom till dagis kl 07.00 + att jag skulle få iväg alla tre ensam och hinna till min utbildning kl 08.00 Jag fick ju även gå hem till mina svärföräldrar i ösregnet för och hämta bilen, typiskt mig som glömt cykeln på busshållsplatsen igår när jag åkte buss.

Nåväl i hans paket var det en t.shirt med star wars och han blev såååå glad. han fick ju självklart ha den på sig på dagis idag så det var en stolt kille som glatt visade sin present när han kom. Och fröknarna grattade honom....han riktigt njöt av uppmärksamheten.

Han har alltid krävt mycket uppmärksamhet, ända sen han var nyfödd. Det är hans personlighet. Han skrek mycket och jag fick bära han hela tiden då han var bebis .

Vaknade var 20:e minut varje natt i 4-5 månader...jag hann inte lägga huvudet på kudden innan det var dags att upp och gå med han i famnen igen.

Och gav man inte honom tillräckligt med uppmärksamhet då när han var

1-2 år gammal så klättrade han bokstavligt talat på väggarna...han hängde i gardinerna och rev loss tapeten på väggarna. Han krävde enormt mycket av en och jag var sååå trött.

Men nu är han en stor kille på 5 år och är väldigt smart, han rättar en om man säger fel och vet precis att Anakin gick över till mörka sidan och blev Darth Wader i Star wars :-)....Fast han bara har sett första filmen, han får inte se de andra filmerna. Men hans storasyster har väl sagt en del och sen spelar de ju lego star wars på tevespelen.

Man blir förvånad ibland hur mycket han vet....men det är kul och följa honom och se hur han utvecklas och växer.

Han kommer få fler paket senare idag..bland annat lego city helikopter, star wars skepp som man bygger ihop, trans formers bil, spindelmannen cykelhjälm.

Av Linda - 11 juni 2008 22:11

Vill passa på att här tacka så väldigt mycket för alla klick på min länk nedan till tävlingen om en resa som jag är med och tävlar om.

Jag är såååååååååååååå tacksam ska ni veta och jag blir så glad att ni ville göra det för vår skull.

Vinner vi denna tävling så är det helt er förtjänst och jag kommer allvarligt talat att sväva på moln av lycka om jag får resa iväg nånstans med familjen i vinter.

Jag har nu mina 10 lottsedlar till utlottningen och poängen var uppe i 25 500 sist jag kollade. Tyvärr får man inte mer lottsedlar och att försöka ge sig på första vinsten är lönlöst då jag vet de som är uppe i över 188 000 poäng.

Så nu är det bara att hoppas, och hålla tummarna för att det blir just vi som vinner i utlottningen...10 chanser har jag att vinna..men det är ingen garanti för att vinna. De med 1 lottsedel kan ju likaväl vinna om de har tur.

Kram alla och godnatt !

Imorgon har jag bil så då slipper jag åka buss *jippi*

Av Linda - 11 juni 2008 20:14

puh....fick byta buss 3 GGR ??!! innan jag kom fram dit jag skulle idag på den där utbildningen.

Det var nästan på håret att jag kom försent och det vill jag ju inte för då sitter alla bara och glor på en när man störtar in i klassrummet.

Sen skulle jag ju köpa present till Viggo i leksaksaffären på samarkand och fick då ta en buss dit bort

Niklas och barnen mötte mig där sen kl 18 så vi åt lite på mc donalds innan vi äntligen svängde hemmåt...har precis kommit hem nu vid 20 tiden.

Att man ska behöva byta bussjäkel så många gånger för att komma dit man ska...allt bara för att vår ena bil är sönder, svärföräldrarna är bortresta så man kan inte låna deras bil, Niklas började jobba 06.00 så han var inte hemma och han hade vår ena bil, min vän här i byn började jobba senare och min andra vän som också går utbildningen som jag går på var sjuk....vadå lagen om alltings jävlighet.

Tänk vad skönt och kunnat glida dit i sin bil snabbt och enkelt istället för och krabba med skjuts av andra och åka trista bussar som man får byta både här och där innan man kommer fram

Barnen somnade i bilen hem sen iallafall men vaknade när vi skulle bära in dem så nu kan de ju inte sova..pigga som lärkor....det var inte med i planeringen direkt.

Tänkte ju bara bärt in dem sovandes och låtit dem sova vidare tills imorgon. Snabbt och enkelt...

Kolla in vilka smutsiga munnar på kortet, de äter med hela ansiktet alltså.

Vi tvättade självklart av dem när vi kom hem innan de lade sig för natten..

Av Linda - 10 juni 2008 20:52

Nu blir det nog tandläkaren trots allt..suck. Jag hade en bit av en tand som lossnat, men jag har inte haft ont av det så jag har inte velat laga det.

Nu minsann flög en bit till av så nu måste jag nästan laga den för kanterna är så vassa att jag nästan skär mig på tungan.

Får ringa imorgon om en tid...

Av Linda - 10 juni 2008 18:46

har varit på introduktionsutbildning inför sommarjobbet mellan 08.00-16-00 och gud så trött jag var.

Ögonen gick i kors flera gånger och jag var nära att somna där jag satt. Jag som aldrig somnar så lätt annars. Det tar nästan en timme för mig att somna på kvällarna i sängen.

Så jag måste verkligen ha varit supertrött idag....

Sen visste jag ju redan om allting som de talade om där idag med förflyttningar, hjälpmedel, lagar, sekretess m.m..jag har redan hört allt det flera gånger innan. Kanske därför som det kändes som rena sömnmedlet.

Men så länge man får lön för att sitta där så får man väl sitta där och lyssna.

Sen har jag gått så mycket så benen värker, har ont i benhinnorna.

Missade bussen med 2 sekunder när jag skulle hem..jag kom gåendes precis bakom bussen när han blinkade ut och körde.

Men jag fick ta en annan buss så jag kunde hoppa av 1 mil hemifrån, sen hämtade Niklas mig där.

Den bussen jag tog var full med tågresenärer för tågen hade ställts in, det hade trillat ner träd på spåren och strömmen hade gått hörde jag nån sa på bussen.

Det blåser utav bara sjutton, locket till en sån där sandbox som stod vid busshållsplatsen flög iväg så det dånade om det.

Tror jag ska lägga mig tidigt idag så jag orkar med morgondagens introduktion (samma tid som idag) och slipper sitta där och nästan somna igen.

Vi fick gratis middag på en catering restaurang och det var baske mig den godaste lax jag ätit, den smälte i munnen som smör nästan...nypotatis och dillsås till. MMMMMUMS....

Undrar vad det blir för gott imorgon ?

389 besök med bara 9 st som är med i tävlingen nedan...KOM IGEN NU !!

Av Linda - 9 juni 2008 12:57

till 10:e och sista lottsedlen...hjälp mig snälla. Sen ska jag sluta tjata om det ;-)

Bara tryck på denna länk så ger ni mig 100 p..deltar ni själva i tävlingen så får jag 200 p och ni får 200 p som tack för rösten.

Av Linda - 9 juni 2008 12:39

Jag har nu en tävling om ett hemligt paket, jag kan säga som så att paketets innehåll är mest för barn. Men även vuxna kanske kan gilla det..

Värdet på paketet ligger på ca 90 kr.

Ni skriver bara en kommentar under detta inlägg där ni skriver om ett semestertips, tex vart ni själva ska åka eller skulle vilja åka på semester.

Jag utser en vinnare som får ett hemligt paket av mig.

Sista dagen för tävlingen är den 22/6

Omröstning

Vilken bloggsida är bäst ?